Friday, January 16, 2015

sejoli misi cantas cinta

Assalam and good morning , 

hihih hihii well well my deary, its now 1.53am and ive just watched sejoli misi cantas cinta. At first rasa macam ' alaa, malas betol la nak tengok cerita melayu ni. nanti tak habis cinta kawin cerai mahkamah harta bla bla bla ' so i keep scrolling the channels sampai la haish aku patah balik dekat channel cerita melayu tadi. And at first i didnt noticed tajuk dia sejoli misi cantas cinta. But since dah nampak maya karin tu kan, macam hmm oke la what if aku tengok kejap aje la. sebab ada bront palarae sekali. he's the one yg membuatkan i feel like i want to watch the movie .

So, passed 15 minutes rasa mcm ' ahh boring gila la cerita ni. Slowmo bila nak khatam '

and i just keep changing the channels back and forth sampai la rasa nak muntah dan dizzy sebab duk tuko tuko like derhhh . And i came back to the sejoli misi cantas cinta. And half 30 minutes, i feeeeeel like the movie is going to be interesting. So i keep watching the scene sampai la ada few scenes yang mengingatkan aku of someone.



Well diary, suddenly i felt sad. out of nowhere i miss someone who i used to fight alot, used to talkback alot. used to merajuk alot. used to macammacam lagi. Pendek kata mcm anjing dengan kucing. sama macam watak maya as gina and bront as john dalam movie ni. 

Pertengahan movie i can feel that oke this is cliche. i bet you mesti diorg ni akan gaduhgaduh lepas tu secara tak sedar depa fall in love then bila sampai masa masingmasing nak teruskan kehidupan, they'll turn back to their previous life. gaduhgaduh manja sebab masingmasing tak sedar yang sebenarnya mereka sayang each other. And when theyve decided to marry someone else, they knew that the anjing and kucing are meant for eachother. like really meaningful towards eachother.

Diary tahu tak, everytime i watch this kind of scene, i feel like i want to be the actress role in that film. like I REALLY WISH i'll face the situations. jumpa entah manamana lepas tu boleh gaduh entah apaapa dekat tempat orang then bila dah baik sikit hang out together buat kepala gila masingmasing. and masingmasing tu masih boleh teriima kepala gila kawan dia seadanya cuz none belum lagi ada feeling towards eachother.

But then i'll realised that I CANT LIVE WITHOUT THAT PERSON.and the most sweet feeling will be WHEN THAT PERSON ALSO REALISED THAT WE ARE MEANT TO EACH OTHER. masatu macam heaven dunia dah rasa hihihi . well, i do perasan yang sebenarnya i dont like relationship yang aku kena cover semua benda, aku kena jadi fake sebab tak berani buat apa yg aku suka dan aku nak hanya kerana aku taknak dia tahu kelemahan atau keburukan aku .

Well hey, relay yang kita cover segala benda taknak semua orang tahu kita ni pun rapuh mcm biskut kering dan plastik macam minah propa outthere yang bajet ayu tu, TAKKAN BERTAHAN LAMA. sangat tak bertahan lama. Malah akan jadi lebih buruk lepas semua benda busuk dah keluar and thaat person cant cope with us anymore sebab dari awal lagi takde kejujuran dalam perhubungan . waahaha aku mcm doktor cintas pulak kan kekekeke.

dan entah mcm mana aku berdoa yang one day i'll meet my other half dengan cara ginaa berjumpa john di phuket. urhh sumpah aku rasa sweet sangat diary. sungguh aku taknak la romantikromantik mcm ape je tapi itu semua fake. tak jadi diri sendiri. biar la romantik tu lambat sikit janji aku dgn diia tahu yang kami tak boleeh hidup tanpa masingmasing dalam dunia ni afterwards. aku perlukan dia dan dia lebih memerlukan aku dlm hidup dia :)

hihihk mood gatal mai dah. 

So, basically kan diary, aku nk cerita psl point kenapa aku rasa korang kena tgk cerita ni . lagi pulak osman ali yang tulis skrip dan direct the movie. salah satu karya best  yg aku suka. eventhough aku tak berapa suka maya sebab dia agak seksissnya, tapi aku tk bole bias dgn movie yang bagus hanya kerana emo tak suka pelakon tu sendiri. be matured lah kan ekekeke .

tapi masalahnya , mata ni dah ngantuk lah pulok aiyo.

tiap kali aku semangat nak bercerita mesti lepas tu i feel like ngantuk dan tak mampu nak teruskan point. walhal mesti pasni aku akan layan we got married pulak muahahahha. Tapi jari jemari tak mampu nak menaip dah untuk malam ni .

till then, see ya later diary . bila2 free kita sambung point psl cerita ni lagi. toodles sayang  !



No comments:

Post a Comment