Monday, October 27, 2014

CACA MARBA

its 11.15pm

and i just got back from my longggg working day.

 tired, but it seems worth it.

since dah tak de lagi yang sudi teman untuk text dengan aku sedari jam 9 malam, maka hidup aku sekarang hanyalah family, kerja dan sedikit leisure.

ohh tapi tapi tak payah nak risau sangat kerana i am strongg. kena tinggal tu perkasa biasa aje. takde hal lah bro. haha BERLAGAK BAQ HANG !

bukan berlagak tapi dah kalau orang taknak tu tak payah lah kita ni perempuan duk hegeh hegeh kott. kumbang bukan seekor walau lain2 spesis dan jenis serta peelnyaa.

yang sedihnya aku kena marah balik dengan parents sebab mantan pacar tak jadi datang bulan 12 ni. huwaaaaaaaaa sampai hati bunda marah anakanda. bukan salah anakanda semata.

 tak pasal bunda membebel " apa masalah sebenarnya. kenapa putus. awak buat hal ke long.awak gaduh dengan dia ke. haish jangan buat musuh la alongg. korang pisah cara baik ke gaduh2 " omak den mcm bom atom duk melahar satu satu. tadah telinga je laa hihiks.


apa nak buat. kita merancang ALLAH menentukan . kawan dekat setahun bercinta 2 bulan kecundang mcm tu ja. aiyooo kalau la aku tak setuju utk melanggar friendzone tu mesti dia ada lagi dgn aku sekarang sebagai SAHABAT. tsk tskk time flies.

tapi menyesal pun takde pekdah. benda dah jadi. so kita move on aje lah. oke :)

dalam pada aku duk mengenang nasib ni duk bukak youtube konon nak layan lagu CINTAN CINTUN, tetiba terkeluar pulok dekat wall youtube video minah ohsome ni . haha !

shazreen fazlynda is a very shining star bab2 lawak dia tu. dgn loghat utagha dia tu buat aku gelak je. elok nak sedih tak jadi dan buleh gelak kinja kinja hoohoiii :P

aku klik klik link dia dan aku rasa eh eh video ni mcm ada kaitan dengan aku hihi.

oke belek punya belek then oke paham daaaah. i might lost 1 love tapi aku harus fikir kasih sayang lain yg aku perolehi sekarangg.

ejen, customer, family serta keluarga kembangan lain . kali ni aku nekad untuk luangkan masa secara 'offline' dan bukan alam maya lagi hoho.

aku nekad nak spend masa dengan semua nyawa yang ada sekeliling aku secara total.

alam maya itu perlu, hanya sebagai medium .

sekeliling yang bernyawa dan bernafas itu sebagai jisim yang perlu dihargai.

kerana aku , berurusan dengan manusia. bukan dengan robot semata.

maka aku TAK BOLEH UNTUK TERUS TUTUP HATI DAN MINDA UNTUK MENERIMA KASIH DAN SAYANG YANG DIBERIKAN tapi aku akan terus menjaga hati untuk tidak terlalu menyayangi kerana semua hanya milik DIA.

aku tak mahu, jatuh berulang kali hanya kerana cinta. zaman itu sudah berlalu.

aku ada hidup yang perlu diteruskan. aku harus kuat. harus pasrah andai itu perlu.

oke stop la bermadah pujangga yang sgt takde ryhme ni. hahaa sendiri baca sendiri nak muntah puii hahha !

almaklum orang tengah down memang akan macam jiwang kentot kentot sikit. lama lama oke lah kaan. apetah lagi orang mcm aku yang hidup sebelum ni asyik kerja je .

4 tahun lepas aku jatuh tergolek golek almost tersungkur sebelum ada yang sudi untuk sambut aku balik. serius sakit sampai berat pun boleh susut banyak. from budak ' comel ' terus jadi body idaman malaya hahaha gituwww.  oke time ni la nak angkat diri sendiri banyak banyak sebab fakta kott ahahhaa. plus memang susah nak dapat body mcm tu daah and seriusly mmg now i cant :(




ni la ghupe kita masa broken jatuh terduduk gedebuk tergolek dulu. daripada berat 60kg terus jadi 50kg je.walau hitam berkarat i alls masih steady posing ala2 model tak laku hahah ! peeh nak body mcm ni balik pleasee -.-  kita memang tulang selangka lebaq tapi isi padu lelemak tu berkurangan la haha :P



untuk ghupe sekarang kita kasi pipi dulu je oke. haha so terrible lah me LOL ! 

so takpa. just leave it all behind. sekarang buka je la chapter baru. hang nak meroyan pun benda bukan pasti. asal tunang dan kawin pun buleh cerai hang baru duk cintan monyet 2 bulan dah gegeh nak meroyan cam kena sampuk hantu muahahaa tak patut ! 

so bagi mengubati diri sendiri i alls google lah cara untuk tidak terlalu stress dan tidak mahu bunuh diri cewah propa nyah ! 

i alls google ni : atasi perpisahan cara Islam 





and this 2 blogs got my attention. the first one memang mengajar islamic ways to relieve yourself while yang bawah tu best sebab dia mengajar kita untuk JANGAN LUPA SIAPA EX DAN HARGAI SETIAP KENANGAN YANG ADA UNTUK MENJADIKAN KITA LEBIH KUAT DAN SEMOGA CINTA BARU LEBIH MASYUK :D :D oke cant wait to have new one wiiwiwwiwwwii ~


tuntasnya aku sudah boleh menerima perpisahan ini secara rasionalnya. paling penting aku tak meletakkan apa apa harapan lagi dan hanya akan menyimpan semua memori dalam kotak nyawa selagi ia masih bernafas hihi

buat cinta yang pernah ku punya, 

ikhlas dari hati

 you taught me how to open my heart,
 to loved and to be loved. 
to have that sweet feeling where you did care about me and my family
ajar me untuk lebih memahami arus kematangan yang tak pernah tercapai dek akal. 
paling indah you taught me untuk pasang angan angan dan impian yang dahulunya paling takut untuk aku terokai. 
aku menjadi semakin penyabar dan bertoleransi. 
aku belajar untuk memaafkan semua yang terjadi dan kau sangat aku hargai kerana kau punya ciri suami mithali yang setiap perempuan idamkan.

tapi aku kenal diri, lelaki yang baik hanya untuk wanita yang baik.

dan aku belum cukup baik untuk dimiliki. 

tapi jangan risau wahai dear ex, aku takkan tuntut walau sebesar zarah pun atas kelukaan atau apa jua pengalaman pahit yang jadi antara kita sebab aku tahu kau dah berusaha sebaiknya cuma aku khilafnya tak pandai menghargai :)

ohhh come on, cukuplah nak berjiwang karat dalam blog ini. bukan kau sorang je pernah putus cinta. phewww propa sangat aku ni kan hahah ! 

well said, time is ticking dan setiap detik yang berlalu menjadikan hidup semakin bermakna. 

buat cinta baru, tunggu akuuuu. tunggu aku yang baru. tunggu aku yang dewasa dan tunggu aku yang tahu menghargai kamu ihihi. 

sekian dulu untuk malam ni. mata dah kuyu dan bengkak akibat menangis 2 hari .

no more cry lepas ni oke. i bet you ! 

till then, toodles sayanggg 









No comments:

Post a Comment